GVO – Pakiet Narzędzi Marketingowych: hosting, pokój konferencyjny, autoresponder

Autoresponder, pokój konferencyjny, hosting – to trzy najważniejsze narzędzia w pakiecie GVO Host Then Profits. Są to jednocześnie trzy najważniejsze narzędzia marketingowe, które mogą pomóc rozwinąć biznes, niezależnie, czy to jest start od zera, czy ekspansja już działającej firmy.

Internet daje możliwości dotarcia do szerokiego kręgu odbiorców Twojego produktu. Aby tego dokonać nie wystarczy już tylko wykupienie domeny i hostingu w celu umieszczenia na nim swojej witryny internetowej. Witryna internetowa to Twoja wizytówka i warto zadbać o to, żeby przyciągała uwagę ludzi i skłaniała ich do podjęcia akcji, którą chcesz, aby wykonali – np. kupili Twój produkt. Choć jest ona ważna, to zaledwie jeden z wielu elementów składających się na końcowy sukces.

Kiedy już będziesz mieć gości na swojej stronie internetowej zadbaj o to, żeby zostawili Tobie kontakt do siebie. W ten sposób stworzysz listę zainteresowanych Twoją ofertą, którzy w przyszłości zostaną Twoimi klientami. Jest wiele sposobów na osiągnięcie tego celu. To bardzo ważny element marketingu – bo jak mawiają amerykanie: „Pieniądze są w liście” (klientów).

Kontakty pozyskane na stronie internetowej trafią do autorespondera. Autoresponder będzie odpowiedzialny za automatyczne wysyłanie treści do Twoich kontaktów. Dzięki temu będziesz mieć okazję pokazać kim jesteś i zdobyć ich zaufanie, które będą potrzebne do tego, aby zostali Twoimi klientami w przyszłości.

Dobrym pomysłem do zdobycia zaufania potencjalnych klientów jest rozmowa z nimi – najlepiej, jakby była to rozmowa na żywo. Tu z pomocą przyjdzie Ci pokój konferencyjny, dzięki któremu pokażesz, że jesteś prawdziwą, wiarygodną osobą i przedstawisz swoje propozycje. Konferencje online, zwane webinarami, są jednymi z najskuteczniejszych narzędzi sprzedaży w Internecie.

Zazwyczaj wszystkie te narzędzia oferowane są jako oddzielne usługi, które wykupuje się u różnych dostawców. Ich ceny wahają się od kilkudziesięciu do kilkuset złotych miesięcznie.

4 w 1 czyli pakiet marketingowy GVO Host Then Profits

GVO Host Then Profits to jedyne dostępne połączenie wspomnianych trzech usług razem, choć oferuje nawet więcej. To ogromna zaleta, bo wszystko dostępne jest w jednym miejscu i do tego za niewielką miesięczną opłatą w wysokości 9,97$. Do tego korzystając z usługi automatycznie można wziąć udział w programie partnerskim i w ten sposób zredukować te koszty do zera, a nawet podreperować budżet. Wysokość dochodów z promocji GVO Host Then Profits zależy wyłącznie od Twojego zaangażowania w promocję.

GVO - hosting, autoresponder, pokój konferencyjnyWarto także zrobić porównanie opłacalności konta GVO Host Then Profits w stosunku do cen usług, które trzeba byłoby w innym wypadku wykupić oddzielnie. A zatem w cenie niecałych 10$ za hosting znajdują się dodatkowo trzy dodatkowe narzędzia:

Narzędzie marketingowe GVO Host Then Profits Inni dostawcy
Narzędzie do masowego mailingu (autoresponder) Eresponder Pro GetResponse.pl 15$/mies.
Pokój konferencyjny online GVO Conference Gotomeeting.com 99$/mies.
Hosting Video i narzędzie do tworzenia filmów (nie wspomniane wcześniej) Easy Video Producer Amazon s3 video hosting 99$/mies.
Całkowity koszt narzędzi: 0$/mies. 247$/mies.

Pakiet GVO Host Then Profits wydaje się zatem znakomitą okazją, z której można czerpać wiele korzyści.

Hosting, pokój konferencyjny, autoresponder – kilka słów o narzędziach

Hosting – narzędzie posiada dwa tryby: prosty – niemal w pełni zautomatyzowany i udostępniający podstawowe funkcje oraz tryb zaawansowany w postaci CPanelu z ogromną ilością opcji i możliwości konfiguracyjnych. Jest to niewątpliwie silna strona tego hostingu. W oparciu o ten hosting można zbudować własną markę hostingową i świadczyć usługi hostingowe swoim klientom (ciekawa propozycja dla webmasterów). Olbrzymią zaletą tego hostingu jest nieograniczona przestrzeń dyskowa oraz transfer.

Eresponder Pro (Autoresponder) – to prosty autoresponder pozwalający na wysyłanie tzw. kolejki wiadomości oraz biuletynów na żądanie. Statystyki ma ograniczone do absolutnego minimum, a zarządzanie kontaktami wymaga wytrwałości. Nie oferuje możliwości aktualizacji danych przez odbiorców, a jedynie wypisanie się z listy. Niemniej jest to dobre narzędzie do nauki posługiwania się autoresponderem, spełniające swoje zadanie.

GVO Conferencepokój konferencyjny, którego wielką zaletą jest to, że może być zintegrowany z promowaną usługą przekierowując na linki partnerskie. Dzięki temu każdy partner ma pewność, że zaproszeni przez niego goście, jeśli podejmą akcję, to trafią do niego. Pokój konferencyjny umożliwia prowadzenie webinarów z wykorzystaniem prezentacji PowerPoint, filmów odtwarzanych z serwisu GVO, YouTube oraz własnego komputera. Umożliwia także współdzielenie ekranu, prowadzenie konferencji przez kilka osób jednocześnie oraz rejestrację webinaru bezpośrednio w usłudze wideo hostingu.

Hosting Wideo i Narzędzie do Tworzenia Filmów – usługa pozwalająca na umieszczenie/tworzenie własnych filmów w serwisie i osadzanie ich na stronach www (usługa podobna do YouTube lub Amazon S3).

Extra Bonus

Pakiet hostingowo-marketingowy GVO został stworzony z myślą pomocy osobom zajmującym się marketingiem oraz tym, którzy stawiają pierwsze kroki. Dlatego oprócz narzędzi daje on możliwość wzięcia udziału w szkoleniach on-line, podczas których można zdobyć porcję solidnej wiedzy.

Tu należą się ogromne brawa dla osób stojących za wprowadzeniem GVO na rynek polski za wysiłek włożony w promocję tego pakietu i zorganizowanie regularnych szkoleń w ramach Akademii Marketingu GVO.

Szkolenia te niosą ogromną wartość, bo z jednej strony uczą od podstaw zasad marketingu internetowego oraz aspektów technicznych obsługi wszystkich narzędzi, a także dają możliwość podpatrzenia tzw. warsztatu marketingowego.

Największa intensywność tych szkoleń miała miejsce w ciągu dwóch pierwszych lat od wprowadzenia pakietu GVO na rynek polski. Dzisiaj wiele z tych szkoleń można znaleźć na YouTube i w wideo hostingu GVO.

Nie tylko różowe okulary

Za niecałe 10$ otrzymujemy zestaw podstawowych i niezbędnych narzędzi marketingowych, który wystarczy na początek przygody z marketingiem internetowym. Jak można się spodziewać taka cena wymusza pewne ograniczenia, które przez jakiś czas, póki biznes się nie rozrośnie, nie są odczuwalne.

Jak wyglądają te ograniczenia?

Usługa/Narzędzie marketingowe Limit
Hosting 4 domeny
Eresponder Pro 1000 kontaktów
GVO Conference 5 miejsc
Easy Video Producer 5 filmów

Bez problemów można te limity powiększyć korzystając z atrakcyjnych promocji, które pojawiają się na kontach użytkowników GVO Host Then Profits co jakiś czas.

1000 kontaktów w autoresponderze wystarcza w większości przypadków na dość długo, podobnie jak 4 domeny. W przypadku pokoju konferencyjnego może wystąpić potrzeba szybszego zwiększenia limitu np. do 50 osób.

Połączenie narzędzi marketingowych z kontem hostingowym wydaje się dobrym pomysłem, bo wszystko, co potrzeba do stworzenia strony i uruchomienia biznesu wokół niej dostępne jest w jednym miejscu.

autoresponder, hosting, pokój konferencyjny

Nie ma jednak róży bez kolców. Przede wszystkim hosting znajduje się na serwerach w Teksasie w USA. To oznacza, że czas wyświetlenia strony internetowej w Polsce znacznie się wydłuża, bo wszystkie dane muszą przebyć Atlantyk i pół Europy. Czas, jaki potrzebny jest na przesłanie porcji danych to ok. 160-180ms za każdym razem, kiedy wysyłane jest żądanie do serwera. Do tego dochodzi długi czas odpowiedzi samego serwera, ze względu na często występujące duże obciążenie maszyn. Dzieje się tak, bo na serwerach GVO znajduje się duża liczba kont osób zajmujących się marketingiem internetowym, które uruchamiają wiele bardzo obciążających system skryptów.

Ponadto, wiele z tych osób jest najzwyklejszymi spamerami, przez co adresy IP serwerów GVO często trafiają na czarne listy. To fakt, że jest to bolączka większości serwisów hostingowych, gdzie funkcjonują współdzielone adresy IP. Dlatego stałą praktyką musi być monitorowanie czarnych list i powiadamianie o tym pomocy technicznej. Choć GVO posiada pomoc techniczną w języku polskim, to działa ona jedynie od poniedziałku do piątku w wybranych godzinach. A w takiej sytuacji zazwyczaj potrzeba szybkiego działania i kontaktu z obsługą techniczną pracującą w trybie 24/7. Taką obsługę GVO obiecuje jedynie po angielsku. Niestety tylko obiecuje, bo kontakt poprzez czat pozostawia wiele do życzenia – szansa na uruchomienie sesji czatu jest jak 1:10. Często, po prostu jest nieaktywny.

Z czarnymi listami związany jest jeszcze jeden, znacznie poważniejszy problem. Na tych samych serwerach, co strony internetowe, w GVO znajdują się konta pocztowe i autorespondery. Efekt jest taki, że część wysyłanych maili nie dochodzi do adresatów, bo są traktowane jako spam ze względu na obecność adresów GVO na czarnych listach. Dotyczy to zarówno tych wiadomości, które wysyła autoresponder, jak i tych wysyłanych z własnej skrzynki pocztowej. Co gorsza, w przypadku autorespondera, jeżeli operator kont pocztowych wysyła informację zwrotną o nieprzyjęciu wiadomości (a tak dzieje się zazwyczaj), to autoresponder blokuje kontakt, z którego taką odpowiedź otrzymał. Jest to właściwe zachowanie. Jednak powoduje, że kontakty, zdobyte w pocie czoła i potencjalnie mogące przynieść zyski, nigdy już nie otrzymają możliwości zapoznania się z Twoją ofertą. Zdarza się nawet, ze nie otrzymują żadnego maila po zapisaniu się na listę, bo nawet pierwsza wiadomość może być zablokowana.

Ponieważ autoresponder jest kluczowym narzędziem marketingowym, to operatorzy autoresponderów współpracują z operatorami kont pocztowych w celu zapewnienia odpowiedniego poziomu dostarczalności korespondencji mailowej do adresatów. Jest to bardzo istotny czynnik, który decyduje o wynikach prowadzonych kampanii i należy go uwzględniać wybierając autoresponder. Chociaż GVO ma wsparcie po polsku i przetłumaczone jest na język polski, to jest to firma amerykańska. W związku z tym współpraca z polskimi operatorami usług internetowych, u których wielu Polaków ma swoje konta pocztowe może nie dawać satysfakcjonujących rezultatów (występowały blokady wiadomości wysyłanych z serwerów GVO na konta u największych operatorów w Polsce).

Ojciec – brać?

To co jest siłą pomysłu GVO, czyli połączenie hostingu z narzędziami marketingowymi jest jednocześnie jego piętą achillesową ze względów opisanych wyżej. Na korzyść przemawia możliwość wypróbowania tych narzędzi, skorzystania z darmowych szkoleń marketingowych oraz technicznych za niewielką miesięczną opłatą. Do tego dochodzi szansa na stworzenie źródła dochodu za pomocą programu partnerskiego Host Then Profits.

Zestawienie zalet i wad hostingu GVO wygląda następująco

Za Przeciw
  • Dostęp do zaawansowanych funkcji konfiguracyjnych poprzez CPanel
  • Możliwość resellingu hostingu
  • Przyjazna instalacja serwisów www
  • Integracja hostingu z WordPressem
  • Nieograniczona przestrzeń dyskowa
  • Nieograniczony transfer
  • Autoresponder
  • Pokój konferencyjny
  • Nagrywanie i automatyczne publikowanie webinarów
  • Wideo Hosting
  • Bezpłatne szkolenia w Akademii Marketingu
  • Program partnerski Host Then Profits
  • Niska cena
  • Długie czasy przesyłania danych (serwery w USA)
  • Długie czasy odpowiedzi serwerów (mocno obciążone)
  • Adresy IP często na czarnych listach
  • Skromne statystyki autorespondera
  • Nieznany poziom dostarczalności maili
  • Zdarzające się blokady mailingów u polskich operatorów skrzynek pocztowych
  • Pomoc w jęz. polskim tylko przez 5 dni w tygodniu po 6 godzin
  • Często niedziałający czat z działem pomocy w jęz. angielskim
  • Mała pojemność pokoju konferencyjnego w wersji podstawowej hostingu

Podsumowując, pakiet hostingowy GVO jest bardzo ciekawym pomysłem. Oferuje ponadprzeciętne możliwości hostingu w stosunku do ceny, jednak nie jest wolny od wad. Mogą one wpłynąć na wiarygodność w oczach klientów oraz poczucie zadowolenia z wykupionej usługi.

Kwestią rozważenia jest program partnerski GVO Host Then Profits, który daje możliwość uzyskania stałego źródła dochodu nawet na poziomie czterocyfrowym. Poziom ten można podnieść biorąc udział w znacznie bardziej dochodowym programie partnerskim GVO PureLeverage opartym o znane z omawianego hostingu elementy: autoresponder i pokój konferencyjny.

GVO – Pakiet Narzędzi Marketingowych: hosting, pokój konferencyjny, autoresponder data modyfikacji: 30-11-2014 autor Paweł Byczuk

Na pewno masz jakieś przemyślenia. Skomentuj artykuł!